تعداد زیادی سیستم مدیریت پایگاه داده وجود دارد. هر یک از آنها به روش خاص خود خوب هستند و دارای اشکالاتی نیز هستند. البته، ما حتی یک سوم آنها را تحت پوشش قرار ندادیم ، اما سعی کردیم مواردی را که معمولاً برای برنامه های وب کوچک و سیستم های ذخیره سازی کلان داده استفاده می شود، مقایسه کنیم.

بنابراین، چگونه یک مورد مناسب را برای برنامه نرم افزاری خود انتخاب می کنید؟

اگر تازه کسب و کار تجارت الکترونیک محلی را شروع می کنید، MySQL یک نقطه شروع معقول است که برای ابزارهای BI مبتنی بر وب و سیستم های OLTP نیز به خوبی کار خواهد کرد.

در صورت تلاش برای ساخت غول تجارت الکترونیک با یک سفر خریدار کامل برای مشتری خود، بدون شک در مورد آن، از Casandra استفاده کنید. برای تکمیل آن با یک موتور جستجوی قدرتمند، ممکن است همچنین  پایگاه داده Elasticsearch را نیز پیوست کنید.

کاساندرا همچنین بهترین گزینه برای مراکز داده و تجزیه و تحلیل در زمان واقعی با حجم اقیانوسی از داده ها است.

هنگام صحبت از ابزارهای تحلیلی و بدون لایه های داده متعدد، MongoDB را انتخاب کنید. همچنین برای کاتالوگ محصولات عملکرد خوبی دارد.

در حوزه برنامه های ذخیره سازی داده ها، MSSQL نیز قابل ذکر است، به خصوص برای شرکت هایی که تعدادی مشترک دیگر مایکروسافت دارند.

از نظر ساخت راه حل OLTP و برنامه های ذخیره سازی داده ها، Oracle نیز انتخاب خوبی است.

برنامه IoT و معماری میکرو سرویسی که تمایل به مقیاس کردن میزبانی داده های آن را دارند، بهترین موارد کاربرد لیست ما را  با Redis خلاصه خواهند کرد.

 

مطمئناً، تعداد بیشتری سیستم پایگاه داده را می توان در نظر گرفت. همه اینها به الگوی تجاری و نیازهای تجاری شما بستگی دارد.

کدام یکی را استفاده می کنید؟  لطفا ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب اخیر

پیام بگذارید

ایمیل: info@dtscientist.ir
تلفن: 02122511332