به عنوان یک ابزار کاملاً تجاری ، Microsoft SQL Server علاوه بر MySQL ، PostgreSQL و Oracle یکی از محبوب ترین DBMS های رابطه ای است. با ذخیره سازی، تغییر و مدیریت داده های رابطه ای به خوبی مقابله می کند. برای تعامل با بانکهای اطلاعاتی سرور SQL ، مهندسین DB معمولاً از زبان Transact-SQL (T-SQL) استفاده می کنند ، که یک فرمت استاندارد SQL است.

مزایای MSSQL

 

نسخه های مختلف

Microsoft SQL Server انتخاب گسترده ای از گزینه های مختلف با عملکرد های متنوع را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، ویرایش Express با یک پایگاه داده رایگان، ابزاری در سطح ورود، گزینه مناسب برای یادگیری و ساخت برنامه های دسکتاپ یا سرورهای کوچک مبتنی بر داده را ارائه می دهد. گزینه  developers امکان ساخت و آزمایش برنامه های کاربردی از جمله برخی ویژگی های سازمانی را  بدون مجوز تولید سرور می دهند. برای پروژه های بزرگتر، نسخه های وب، استاندارد و Enterprise نیز وجود دارد که میزان مختلفی از توانایی های اداری و سطح خدمات را در اختیار شما قرار می دهد.

 

راه حل داده های کسب و کاری  End-to-end

با توجه به راه حلهای بیشتر تجاری، MSSQL بسیاری از ویژگیهای با ارزش افزوده تجاری را فراهم می کند. انتخاب اختیاری از اجزای سازنده امکان ایجاد راه حل هایETL، تشکیل یک پایگاه دانش و پیاده سازی ترخیص اطلاعات را  فراهم میکند. همچنین، ابزارهایی برای مدیریت کلی داده، پردازش تحلیلی آنلاین و داده کاوی را فراهم می کند ، علاوه بر این، گزینه هایی برای تولید گزارش و بصری سازی مهیا می کند.

مستندات غنی و کمک جامعه

با داشتن سرور Microsoft SQL با هدف نگهداری جامع پایگاه داده، مستندات کامل آنلاین نیز بیانگر این مفهوم است. رهنمودهای ساختار یافته به عنوان نتیجه، کاغذ های سفید (whitepapers) بیشمار، و نمایه های نمایشی(demos) ، تصویر کاملی از سیستم داده MSSQL ارائه می دهند.

پشتیبانی از پایگاه داده ابر

به عنوان بخشی از اکوسیستم سازگار مایکروسافت، MSSQL می تواند با ابر مایکروسافت، پایگاه داده Azure SQL یا SQL Server در ماشینهای مجازی Azure یکپارچه شود. اگر نرم افزار پایگاه داده کسب و کار شما واقعاً حجیم و  اداره آن دشوار باشد، راه حل ها می توانند مدیریت پایگاه داده را به ابر تغییر دهند.

معایب MSSQL

 

هزینه بر

سرور MSSQL که بیشتر در مقیاس سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد یکی از گرانترین راه حل ها است. نسخه Enterprise در حال حاضر بیش از 14000 دلار در هر هسته ، به عنوان 2 بسته اصلی فروخته شده است.

شرایط مجوز نامشخص و شناور

مسئله دیگر فرایند  همیشه در حال تغییر مجوز  است. درک استراتژی قیمت گذاری به خودی خود دشوار است و عناصر موجود در یک نسخه خاص متغیر هستند، تمایل دارند که از یکی به دیگری تغییر کنند.

روند تنظیم پیچیده

برای مبتدیانی که مجبورند با مجموعه داده های سنگین کار کنند، کار با بهینه سازی پرس و جو و تنظیم عملکرد ممکن است مشکل ساز باشد. از آنجا که این روند چندان آشکار نیست، می تواند تنگناهای قابل توجهی را در اوایل ایجاد کند.

موارد کاربرد

 

MSSQL Server گزینه مناسب برای شرکتهایی است که سایر اشتراک های محصولات مایکروسافت را دارند. از آنجا که مایکروسافت اکوسیستمی پایدار با خدمات یکپارچه ایجاد می کند، MSSQL در اینجا با دسترسی به ابر و ابزارهای قدرتمند بازیابی داده ها مفید خواهد بود.

 

مطالب اخیر

پیام بگذارید

ایمیل: info@dtscientist.ir
تلفن: 02122511332