Elasticsearch یک سیستم مدیریت پایگاه داده مبتنی بر اسناد NoSQL است که یک موتور جستجوگر متن کامل را در دل خود دارد. Elasticsearch در کتابخانه Apache Lucene ساخته شده، داده ها را به عنوان یک فایل JSON ذخیره می کند ، از API های RESTful پشتیبانی می کند و از یک موتور تحلیلی قدرتمند برای بازیابی سریعتر داده استفاده می کند. نرم افزار متن بازی است که نسخه های رایگان و پولی را نیز شامل می شود.

 

 

مزایای Elasticsearch

 

معماری مقیاس پذیر

یکی از خصوصیات Elasticsearch ، معماری پراکنده قوی آن است. گزینه های کلیدی ساختار آن، مانند خوشه بندی، نمایه سازی و موارد دیگر ، مقیاس بندی افقی گسترده ای را ارائه می دهد، که امکان اتوماسیون بیشتر را با جا دادن ترابایت ها رکورد فراهم می کند. سطوح انتزاع معماری ، مدیریت سیستم را در دو سطح فردی و کل ساده می کند.

 

پردازش سریع داده ها

با توجه به ساختار داده توزیع شده و موازی سازی داخلی،Elasticsearch  نتایج عالی را به لحاظ عملکرد نشان می دهد. حتی هنگام اجرای یک پرس و جوی پیچیده، نتیجه جستجو را مانند صاعقه ایجاد می کند. این امر تا حدودی به دلیل نگه داشتن اسناد نزدیک به فرا داده های (metadata) مربوطه در فهرست موجود است ، و این باعث می شود سریع آنها پیدا شوند.

 

معایب Elasticsearch

 

عدم پشتیبانی چند زبانه

به لحاظ رسیدگی به داده های درخواست یا پاسخ، Elasticsearch DBMS عقب مانده است. اگرچه Elasticsearch  کاملاً با Cassandra DB ترکیب شده است تا عملکرد بانک اطلاعات را تکمیل کند، زبانها و قالبهای دیگر برای آن در دسترس نیست. در این شرایط ، فقط از قالب سند JSON پشتیبانی می کند.

ابزارهای کنترل سلامت محدود

هنگامی که چیزی اشتباه پیش رود، در هر مرحله ای، Elaticsearch فقط می تواند وضعیت “زرد” یا “قرمز” را نشان دهد. به عبارت ساده ، هیچ ابزار گزارشگری ندارد. اگرچه مشکلات معمولاً از جنس آستانه حافظه یا ظرفیت دیسک هستند ، با این وجود مهندسان DBA از این وضعیت شکایت دارند.

موارد کاربرد

Elasticsearch به دلیل ماهیت و توزیع داده های NoSQL و مدل های انعطاف پذیر، ابزاری عالی برای محصولات تجارت الکترونیکی با بانکهای اطلاعاتی عظیمی است که تمایل به استفاده از موتورهای جستجو دارد. این کار هنگام ایجاد یا به روزرسانی نمایه مشتری از نظر بار کاری که تعامل در زمان واقعی نیاز دارد ، بسیار مفید است.

مطالب اخیر

Leave a Comment

ایمیل: info@dtscientist.ir
تلفن: 02122511332