Cassandra یک سیستم غیر متمرکز است که توسط آپاچی ساخته شده است. Cassandra یک DBMS رایگان است که قدرت آن در ویژگی های چند تکثیری و چند استقراری آن است. این خصوصیات امکان کپی کردن تعداد زیادی از پرس و جو و پیاده سازی همه آنها را همزمان فراهم می کند. كاساندرا كه به سرعت قابل مقياس است، اجازه مي دهد تا حجم زيادي از داده ها را با تكرار آن در گره هاي متعدد، مديريت كنيم. این مشکل خرابی بانک اطلاعاتی را از بین می برد – اگر برخی از گره ها در هر زمان از بین رفتند، سریعاً جایگزین می شوند و سیستم تا زمانی که حداقل یک گره واحد، ایمن باشد، کار می کند.

Cassandra از زبان پرس و جوی خاص خود، CQL استفاده می کند. در نحو، بسیار شبیه به SQL است، اما Join ها را اعمال نمی کند، و آنها را با به اصطلاح خانواده های ستونی جایگزین می کند.و تفاوت دوم در این است که همه ستونهای یک جدول برای زیرپرس و جوها ذخیره نمی شوند. بعضی از آنها به عنوان ستونهای خوشه ای استفاده می شوند، جایی که داده های مجاور برای بازیابی سریع در کنار یکدیگر قرار می گیرند. چرا این مهم است؟ این پرس و جوی سریع تر را از مجموعه داده های گسترده فراهم می کند، پردازش داده ها را تسریع می کند.

 

مزایای Cassandra

امنیت داده ها

کاساندرا به دلیل ویژگی تکرار گره اصلی ، تحمل شکست  دارد. این بدان معنی است که مهندسان DB می توانند نسبت به ایمنی داده ها اطمینان داشته باشند، مگر اینکه گره های اصلی همه به طور همزمان شکست بخورند.

انعطاف پذیری و اصلاحات دستی

نحو ساده Cassandra بهترین نحو SQL و NoSQL را دارد. علاوه بر مقیاس پذیری، تا حد زیادی به انعطاف پذیری مجموعه داده کمک می کند. Cassandra داده ها را در حال حرکت جمع آوری می کند، و بازیابی داده ها علی رغم اندازه مجموعه داده، به همان میزان آسان است. این امر اجازه می دهد تا پایگاه داده را به طور کامل گسترش دهید.

 

معایب Cassandra

 

خواندن آهسته

از آنجایی که Cassandra در ابتدا برای نوشتن سریع طراحی شده بود، ضعف آن ناتوانی در توانایی خواندن سریع است. یکی از دلایل آن این است که هیچگونه تنگنایی برای ارسال اطلاعات وجود ندارد، بنابراین برای پردازش به زمان بیشتری نیاز دارد.

نیاز به منابع اضافی

از آنجا که Cassandra چندین لایه از داده را به طور همزمان پردازش می کند، برای انجام آن به قدرت کافی نیاز دارد که منجر به کاربرد JVM (Java Virtual Machine) می شود. این به معنای سرمایه گذاری اضافی در نرم افزار و سخت افزار است. اگر این نخستین باری است که شرکتی با چنین ضرورتی روبرو می شود و درمورد منابع مطمئن نیست ، باید سایر سیستم های پایگاه داده را در نظر بگیرد.

موارد کاربرد

به لطف توزیع داده ها، کاساندرا در برنامه هایی که حجم زیادی از اطلاعات در آن پردازش می شود، مناسب است. به عنوان مثال، کاساندرا یک انتخاب عالی برای مراکز داده است. همچنین، Cassandra با تحلیل های در زمان واقعی همخوانی دارد، زیرا این امکان را فراهم می کند که از مقیاس خطی و افزایش داده ها در زمان واقعی استفاده شود. همچنین می توانید آن را برای برنامه هایی با جریان داده ثابت مانند برنامه های هواشناسی در نظر بگیرید.

گزینه دیگر استفاده از آن به عنوان DBMS برای فروشگاه تجارت الکترونیک است، زیرا امکان ذخیره تاریخ خرید و سایر تراکنشها را فراهم می کند. در اینجا امکان ردیابی انواع داده ها از قبیل وضعیت سفارش و بسته ها را به اینجا اضافه کنید و با ادغام تحویل تجارت الکترونیک (ecommerce delivery) راه حل کامل را دریافت خواهید کرد.

مطالب اخیر

Leave a Comment

ایمیل: info@dtscientist.ir
تلفن: 02122511332