این سیستم مدیریت پایگاه داده محبوبیت خود را با MySQL به اشتراک می گذارد. این یک DBMS رابطه ای شیئی است که در آن اشیاء تعریف شده توسط کاربر و رویکرد جدول برای ساخت ساختارهای داده پیچیده تر ترکیب شده اند. علاوه بر این، PostgreSQL شباهت های زیادی با MySQL دارد. هدف آن تقویت استانداردهای انطباق و توسعه است. توسط گروه توسعه جهانی PostgreSQL ساخته شده و متعلق به این گروه است، اما همچنان کاملاً متن باز است. این DBMS برای استفاده با سیستم های پلتفرمی مانند مایکروسافت، iOS، اندروید و بسیاری موارد دیگر در دسترس است.

مزایای Postgre

 

مقیاس پذیر

برخلاف MySQL مقیاس پذیری عمودی، ویژگی بارز PostgreSQL است. با توجه به اینکه تقریباً هر راه حل نرم افزاری سفارشی تمایل به رشد و در نتیجه گسترش بانک اطلاعاتی دارد، مطمئناً این گزینه خاص از رشد و توسعه تجارت پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از انواع داده های سفارشی

بطور پیش فرض PostgreSQL از تعداد زیادی از انواع داده مانندJSON ، XML ، H-Store و سایر موارد بصورت محلی پشتیبانی می کند. PostgreSQL به عنوان یکی از معدود پایگاه های ارتباطی با پشتیبانی قوی از ویژگی های NoSQL ،از این مزیت استفاده می کند. علاوه بر این، به کاربران امکان می دهد انواع داده های خاص خود را تعریف کنند. از آنجا که مدل کسب و کار نرم افزار شما ممکن است در طول دوران حضور خود به انواع مختلفی از بانکهای اطلاعاتی برای عملکرد بهتر یا جامع بودن برنامه نیاز داشته باشد، این گزینه باعث بهبود انعطاف پذیری در جدول می شود.

ابزارهای شخص ثالث به راحتی یکپارچه شده

 سیستم مدیریت پایگاه داده PostgreSQL از پشتیبانی قوی ابزارهای اضافی، آزاد و تجاری برخوردار است. دامنه اینها شامل پسوندهایی برای بهبود جنبه های مختلف است. به عنوان مثال ، ClusterControl در مدیریت، نظارت و مقیاس بندی  SQL و NoSQL و پایگاه داده های متن باز کمک چشمگیر می کند. اگر می خواهید داده های خود را با بار کاری سنگین مقیاس کنید، سیستم پشتیبان گیری و بازیابی pgBackRest گزینه خوبی برای انتخاب خواهد بود.

متن باز و جامعه محور

Postgres کاملاً متن باز بوده و توسط جامعه اش پشتیبانی می گردد که آن را به عنوان یک اکوسیستم کامل تقویت می کند. علاوه بر این، توسعه دهندگان همیشه می توانند توقع حمایت رایگان و سریع جامعه Postgres را داشته باشند.

 

معایب Postgre

 

مستندات متناقض

در حالی که PostgreSQL جامعه بزرگی دارد و پشتیبانی گسترده ای را برای شرکت کنندگان خود ارائه می دهد،  مستندات هنوز فاقد سازگاری و کامل بودن هستند. از آنجا که جامعه PostgreSQL نسبتاً توزیع شده است، مستندات از استانداردهای یکسان برای همه ویژگی های Postgre پیروی نمی کنند.

عدم وجود ابزارهای گزارشگری و حسابرسی

کمبود قابل توجه PostgreSQL عدم وجود ابزارهای تجدید نظر در وضعیت فعلی یک بانک اطلاعاتی است. شما باید مرتباً بررسی کنید که آیا اشتباهی رخ داده است یا خیر. همیشه این خطر وجود دارد که مهندسان DB خیلی دیر متوجه نارسایی شوند.

 

 

 

موارد کاربرد

با توجه به نمایش داده های پیچیده و انتخاب گسترده ای از رابط های سفارشی که با توابع از پیش تعریف شده انجام می شود ، PostgreSQL یک گزینه مناسب برای تجزیه و تحلیل داده ها و انبارداری است. اگر در حال ساختن یک ابزار اتوماسیون بانک اطلاعاتی هستید، PostgreSQL به دلیل قابلیت های تحلیلی قوی، سازگاری با ACID و موتور SQL قدرتمند، بهترین راه حل برای آن است. به طور کلی، پردازش مقدار زیادی از داده ها را بطور قابل توجهی تسریع می کند. این DBMS بین موسسات مالی و سیستم های ارتباطی محبوبیت دارد.

 

 

مطالب اخیر

پیام بگذارید

ایمیل: info@dtscientist.ir
تلفن: 02122511332