MySQL یکی از  محبوب ترین سیستم های پایگاه داده رابطه ای است. در اصل یک راه حل متن باز بوده که اکنون متعلق به شرکت اوراکل است. امروز MySQL ستونی از نرم افزار کاربردی LAMP است. این بدان معنی است که بخشی از لینوکس، Apache ، MySQL  و پشته Perl / PHP / Python است.  MySQL با داشتن C  و زیر شاخه های C  به خوبی با سیستم عامل هایی مانندWindows  ،Linux ، MacOS، IRIX  و سایر موارد کار می کند.

مزایای MySQL

 

نصب رایگان

نسخه انجمن(community)MySQL  به صورت رایگان قابل بارگیری است. با مجموعه ای از ابزارهای اصلی برای استفاده شخصی، نسخه انجمن MySQL گزینه خوبی برای شروع است. البته گزینه های پیش پرداخت دیگری نیز برای اهداف سرمایه گذاری یا خوشه بندی با قابلیت های غنی تر وجود دارد با این وجود، اگر شرکت شما برای پرداخت یکی از آنها خیلی کوچک است، مدل رایگان برای یک شروع تازه مناسب ترین است.

نحو ساده و پیچیدگی ملایم

ساختار و سبک MySQL بسیار ساده است. توسعه دهندگان حتی MySQL را یک پایگاه داده با یک زبان انسانی در نظر می گیرند. MySQL اغلب با زبان برنامه نویسی PHP به کار می رود. چون آنها دارای یک منحنی یادگیری ملایم هستند، نیازی به استخدام یک برنامه نویس ماهر برای مدیریت پایگاه داده خود ندارید. همچنین،MySQL  به سهولت قابل استفاده است. به عنوان مثال، بسیاری از کارها می توانند درست در خط فرمان اجرا شوند و مراحل توسعه را کاهش دهند.

سازگار با ابر

MySQL توسط محبوب ترین ارائه دهندگان ابر پشتیبانی می گردد که ذاتاً با محوریت کسب و کار بوده و در اصل برای وب توسعه یافته است. در سیستم عامل های پیشرو مانند Amazon ، Microsoft و غیره به کار می رود. این باعث می شود MySQL حتی جذاب تر شود و به کسب و کارهایی که از آن استفاده می کنند، فضای رشد دهد.

 

 

معایب MySQL

 

چالش های مقیاس گذاری

MySQL با ذهنیت وجود مقیاس پذیری ساخته نشده است، که به ذات کد آن بر می گردد. در تئوری، می توانید MySQL را مقیاس کنید، اما در مقایسه با هر پایگاه داده NoSQL به مهندسی بیشتری احتیاج دارد. بنابراین، اگر انتظار دارید روزی بانک اطلاعاتی شما به میزان قابل توجهی افزایش یابد، این محدودیت را در خاطر داشته باشید یا گزینه DBMS دیگری را انتخاب کنید.

متن باز جزئی

اگرچه MySQL دارای بخش متن باز است، اما بیشتر تحت مجوز اوراکل است. این محدودیت جامعه MySQL را از نظر بهبود DBMS محدود می کند. این امر چرا اهمیت دارد؟ زیرا وقتی از پشتیبانی کاملاً متن باز استفاده می کنید، انتظار بسیاری از پیاده سازی های خاص مسئله و کمک جامعه (community) را دارید. این در حالی نیست که این نرم افزار متعلق به صاحبان شرکتها باشد و شما مجبور خواهید بود برای پشتیبانی هزینه بپردازید.

انطباق محدود با استانداردهای SQL

زبان پرس و جوی ساخت یافته دارای استانداردهای خاصی است. MySQL کاملاً از آنها پیروی نمی کند، یعنی MySQL هیچ پشتیبانی از برخی از ویژگی های استاندارد SQL را ارائه نمی دهد. از طرف دیگر، MySQL دارای برخی از افزونه ها و ویژگیهای مجزا است که مطابق با استانداردهای زبان پرس و جوی ساخت یافته نیست. این مشکل بزرگی برای برنامه های وب کوچک نیست. ممکن است این مشکلات هنگام تغییر به پایگاه داده های دیگر ظاهر شود، که احتمالاً با شروع رشد کسب  و کار شما رخ می دهد.

موارد کاربرد

 

راه حل های مبتنی بر وب کوچک

 هنگام طراحی یک راه حل کوچک و مبتنی بر وب با حجم کمی از داده، بهترین گزینه برای پایگاه داده، MySQL است. به عنوان مثال، هنگام ساختن یک فروشگاه محلی تجارت الکترونیک ، ممکن است MySQL مفید باشد.

سیستم های OLAP/OLTP

این یکی از بهترین موارد استفاده برای پایگاه داده MySQL است، زیرا OLAP / OLTP به نمایش داده های پیچیده و حجم زیادی از داده ها نیاز ندارد. همچنین، اگر در حال ساختن یک ابزار هوش تجاری هستید، به همین دلیل، از MySQL استفاده کنید.

 

مطالب اخیر

Leave a Comment

ایمیل: info@dtscientist.ir
تلفن: 02122511332