رایگان، متن باز، غیررابطه ای است همچنین شامل یک نسخه تجاری است. اگرچه MongoDB در ابتدا برای پردازش داده های ساخت یافته در نظر گرفته نشده بود، می تواند برای برنامه های کاربردی که از داده های ساخت یافته و غیرساخت یافته استفاده می کنند، استفاده شود. در MongoDB ، بانکهای اطلاعاتی از طریق درایورهای پایگاه داده به برنامه های کاربردی متصل می شوند. آنها به طور گسترده در سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی در دسترس هستند. چندین نوع داده به طور همزمان پردازش می شوند و از حافظه نهان داخلی برای این منظور استفاده می کنند.

مزایای MongoDB

 

دسترسی ساده به داده ها، ذخیره سازی، ورودی و بازیابی

یکی از مزایای MongoDB که از ماهیت NoSQL آن ناشی می شود ، اداره سریع و آسان داده ها است. یعنی داده ها می توانند به سرعت و بدون تأیید اضافی از پایگاه داده وارد، ذخیره و خارج شوند. همانند هر پایگاه داده غیر رابطه ای، تأکید بر استفاده از RAM است، بنابراین رکوردها می توانند واقعاً سریع و بدون هیچ گونه پیامدی بر یکپارچگی داده ها دستکاری شوند.

سازگاری آسان با سایر مدل های داده

MongoDB به راحتی با سیستمهای مختلف مدیریت پایگاه داده، از هر دو نوع SQL و NoSQL ترکیب می شود. علاوه بر این، دارای API های موتور ذخیره سازی قابل وصل است. به طور خلاصه، این گزینه به اشخاص ثالث اجازه می دهد موتورهای ذخیره سازی داده های خود را برای MongoDB بسازند. از دیدگاه تجاری، ارزش اضافی را برای نرم افزارهای تجاری ایجاد می کند.

راه حل افقی مقیاس پذیر

مقیاس پذیری – جایی که داده ها در یک شبکه توزیع شده از سرورهای قابل کنترل پخش می شوند – جنبه ای از ماهیت اساسی MongoDB است. برای شرکتهایی که برنامه های کاربردی کلان داده ها را اجرا می کنند، این امر بیشتر حائز اهمیت میگردد. علاوه بر این ، بانک اطلاعاتی می تواند داده ها را به دسته ای از ماشین ها اختصاص دهد. این امر چگونه می تواند به شما کمک کند؟ داده ها سریعتر و مساوی توزیع می شوند. همانطور که منجر به پردازش سریعتر داده ها می شود ، عملکرد برنامه نیز تسریع می شود.

 

معایب MongoDB

 

مصرف گسترده حافظه

هنگامی که داده های از قبل نرمال شده در یک پایگاه داده برای افزایش کارایی گروه بندی می شوند، معمولاً منجر به مصرف زیاد حافظه می شوند. همچنین، این DBMS تمام نامهای کلیدی را برای هر جفت مقدار حفظ می کند. گذشته از این، نبود هیچ گونه پشتیبانی برای عملگرهای join  منجر به هدر رفت زیاد حافظه و عملکرد پایین برنامه کاربردی میشود.

عدم امنیت داده ها

با تمرکز بر اداره سریع داده ، MongoDB مانند هر سیستم مدیریت پایگاه داده NoSQL دیگر فاقد امنیت داده است. از آنجا که احراز هویت کاربر، گزینه پیش فرض Mongo نیست و محافظت بالاتر فقط با یک نسخه تجاری در دسترس است، شما نمی توانید آن را کاملاً امن بدانید. علاوه بر این، نسخه های به روز ثابت MongoDB وجود دارد، بدون هیچ تضمینی که تمام اصلاحات یا تغییر داده ها مانند گذشته کار کنند. بخاطر داشته باشید که باید تمام دستکاری های مربوط به این به روزرسانی ها را انجام دهید.

فرآیند پیچیده تفسیر به زبان های دیگر پرس و جو

از آنجا که MongoDB در ابتدا برای سر و کار داشتن با مدل های داده رابطه ای توسعه نیافته است ، عملکرد آن در این موارد ممکن است کند شود. علاوه بر این ، ترجمه SQL به پرس و جو های MongoDB اقدامات دیگری برای استفاده از موتور انجام می دهد ، که ممکن است توسعه و استقرار را به تأخیر بیندازد.

موارد کاربرد

MongoDB در ادغام داده های زمان واقعی و مقیاس پذیری پایگاه داده به بهترین نحو کار می کند. به عنوان مثال، به دلیل ظرفیت آن برای ذخیره تعداد زیادی از اشیاء با مجموعه ویژگی های مختلف، گزینه مناسبی برای کاتالوگ محصولات است. همچنین سرعت MongoDB عملکردی پویا را ارائه می دهد که می تواند به ردیابی رفتار کاربر در زمان واقعی کمک کند.

 

مطالب اخیر

پیام بگذارید

ایمیل: info@dtscientist.ir
تلفن: 02122511332